{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejere af cocker spaniel
  • #1   19. feb 2012 Man skal huske at den engelske cocker er fuldblods jagthund, så de skal have ret meget motion og mental aktivering.

  • #2   19. feb 2012 ja. Det samme med FT cocker spaniel.

  • #3   19. feb 2012 Men jer med cocker spaniel. Hvad bruger i af tid. og hvordan aktiver i dem?

  • #4   19. feb 2012 Ja, man må sige at en Field Trial er endnu mere udpræget jagt hund.

  • #5   19. feb 2012 Jeg har en Engelsk Cocker tæve på 6 mdr. Vi bruger nok 3 timer om dagen på hende. Altså "Ren-Carla" tid. Dvs. 3-4 gåture, foder på græsset (evt.spor), eller i foderbold, træning = øvelser / tricks. Hundeleg / hundeskove 2-3 gange om ugen, hvalpemotivaton 1 gang om ugen, (og vores obligatoriske nusse-tid i sofaen, før sengetid..)
    Vi har begge fuldtidsarbejde, men arbejder 3 holdsskift, så hun er måske alene 2-3 gange om ugen á 8 timer ca. Dette fungere perfekt lige nu. og hun har (7-9-13) ikke ødelagt noget endnu.. smiley


  • #6   19. feb 2012 Okay. Hvor stor aktivitetsniveu er der på engelsk og alm. cocker spaniel

  • #7   19. feb 2012 En engelsk er vel en "alm. Cocker Spaniel...?
    Så er der den Amerikanske og FT modellen...

    Jeg tror den Amerikanske er mere "familie-hund"...?
    Hvorimod den Engelske er jagthund, og FT er JAGT hund..
    (forstå mig ret, de er helt sikkert også familiehunde)
    Mine egne erfaringer er kun med den Engelske, og hun har et højt aktivitetsniveau! Hun kræver at blive brugt nogle timer om dagen, både fysisk og mentalt. Ellers kravler hun på væggene. smiley

    Sæt dig rigtig godt ind i hvad det vil sige at være ejer af denne race, inden køb. Der er rigtig mange voksne /store hvalpe - Cockere til salg. Dette tror jeg bl.a. skyldes at det kommer bag på folk hvor meget denne race egentlig kræver.

    Derudover "lider" nogle af disse skønheder også af noget edr kaldes "Cocker Rage Syndrome"... Det kan du prøve at google. Myte eller Fakta, det er der mange delte meninger om.


  • #8   19. feb 2012 En engelsk cocker er en alm. cocker.

  • #9   19. feb 2012 "Cocker-rage" har vist ikke været et problem i racen i mange år.
    Men de er disponeret for hoftedysplasie og albueledsdysplasie samt en øjensygdom (PRA mener jeg)


  • #10   19. feb 2012 Altså i følge min dyrlæge, så er Cocker Rage stadig et problem. Der er flere af de ensfarvet, især de røde, der har disse tendenser.. Ved godt at det har været meget værre (modehund = skamavl) Synes bare det skulle nævnes for god ordens skyld, da der er hunde der bliver aflivet på denne bekostning. smiley



  • #11   19. feb 2012 Jeg har en amerikaner han har virkelig brug for at blive aktiveret.

  • #12   19. feb 2012 Det har min am. cocker også. Godt nok er han blevet roligere nu her hvor han snart fylder 6 år, men han trives ikke hvis han ikke får sine gode gåture. smiley

Kommentér på:
Ejere af cocker spaniel

Annonce